Pressemelding -
ASKO forlenger samarbeidet med Norges Skiskytterforbund
Norges største matgrossist og Norges fremste medaljegrossister har vært en god match siden 2022. Nå forlenger ASKO samarbeidet med Norges Skiskytterforbund ut 2027!
- Vi er glade for å kunne forlenge samarbeidet med Norges Skiskytterforbund. Vi er stolte av å være en samarbeidspartner med et forbund som deler våre verdier om samfunnsansvar og det å fremme idretten og utvikle talentene på tvers av nivåer. Vi ser frem til å fortsette å støtte utviklingen av skiskyting i Norge, sier administrerende direktør Tore Bekken.
ASKO er allerede tittelsponsor på konkurransearenaen for morgendagens skiskytterhelter, ASKO Norgescup. I tillegg har de synlighet på konkurransedressene og klærne til elitelagene våre.
- ASKO-cupen er et navn som virkelig har satt seg, og de har tatt utrolig bra eierskap til hele konseptet. Det gjelder både når det gjelder profesjonalisering og gjennomføring. Sammen med flere av de andre aktørene i Norgesgruppen, som Meny, Ali Kaffe og Bama, har vi et utrolig bra samarbeid med gjengen i ASKO, sier generalsekretær i Norges Skiskytterforbund, Morten Aa Djupvik.
Både verdenscupen og ASKO Norgescup starter kommende helg. Og selv om oppmerksomheten først og fremst rettes mot det som skjer i finske Kontiolahti, setter Djupvik stor pris på ansvaret ASKO også tar for de nest beste.
- For vår del er det ekstremt verdifullt at de også tar et slikt ansvar for de som en gang skal bli framtida, sier Djupvik.
Ansvaret for framtida deles også av ASKO og Norges Skiskytterforbund når det gjelder bærekraft. ASKO var de første som satset på elektriske lastebiler i 2016, og har som målsetting at all varetransport i ASKO-regi skal være fossilfri innen utgangen av 2026.
Norges Skiskytterforbund jobber også aktivt for å reduserte vårt klimaavtrykk. Sammen med ASKO skal vi bidra til at hele skiskytterfamilien blir enda mer miljøbevisste, og dette synliggjøres blant annet under ASKO Norgescup, der vi kårer årets mest bærekraftige arrangør og nytt av året er at vi også måler klimaavtrykk på alle ASKO Norgescup arrangementene.
Fokuset på sunnhet og god helse gjennom aktivitet er andre verdier som deles av vår samarbeidspartner.
- Jeg føler at vi har veldig mye til felles med gjengen i ASKO på kultur, og vi kjenner oss veldig igjen i måten Norgesgruppen arbeider på. De er hardtarbeidende, lett å like og har alltid smilet på lur. Jeg er utrolig glad for at vi nå har forlenget samarbeidet med to nye år, sier Djupvik.